strona główna
artykuły i recenzje
poradniki
galeria zdjęć
fotoblog

castAR - technologia rzeczywistości rozszerzonej i okulary, które zmienią rynek gier i rozrywki cyfrowej?

Dodano: Niedziela, 20 października 2013, godzina 13:16:32
Kategoria: Nowości, ciekawostki

Do końca zbiórki pieniędzy na projekt castAR pozostało w portalu Kickstarter jeszcze 25 dni. Na tę chwilę autorom tego pomysłu, co ciekawe - byłym pracownikom firmy Valve, udało się już zebrać blisko 550 tysięcy USD, z zakładanych 400 tysięcy USD.

Czym jest system castAR? W bardzo telegraficznym skrócie, to zestaw składający się z okularów i specjalnego materiału, umożliwiający rozrywkę w tzw. rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality). Okulary są niezwykłe, bo wyposażone w dwa, miniaturowej wielkości projektory (rozdzielczość 720p, częstotliwość odświeżania obrazu 120 Hz) oraz kamerę, której zadaniem jest śledzenie w podczerwieni specjalnych markerów, umieszczonych na wspomnianym materiale (dla celów określenia dokładnego położenia głowy oglądającego generowany obraz). Dodatkowo, istnieje możliwość nałożenia na okulary przystawki, która spowoduje że obraz generowany przez projektory zostanie wyświetlony bezpośrednio przed naszymi oczami.

Te dwa elementy układanki, w połączeniu z komputerem (w chwili obecnej USB dla kamery i HDMI dla sygnału wideo), specjalną różdżką służącą za joystick i ewentualnie dodatkowymi obiektami rzeczywistymi, wyposażonymi w unikalne tagi RFID, tworzy w pełni wirtualne środowisko gry (nie tylko o gry się rozchodzi, ale jest to raczej główny “target” tego rozwiązania). Co więcej, dzięki zastosowaniu materiału o wysokim współczynniku odbicia i kierunkowości oraz aktywnych okularów migawkowych, możliwa jest wspólna rozgrywka wielu graczy jednocześnie (w skrócie - każdy z graczy widzi wyłącznie obraz przeznaczony dla niego).

Jeżeli temat Was zainteresował, to zachęcam do obejrzenia w całości poniższego wideo (około 22 minuty), w którym autorzy tego rozwiązania szczegółowo wyjaśniają, w jaki sposób działa system castAR i co będzie umożliwiał. Pozostałych odsyłam na stronę zbiórki w portalu Kickstarter: castAR: the most versatile AR & VR system oraz oficjalną stronę producenta systemu castAR, firmy Technical Illusions.

» 1 komentarz «

tech-blog | VERVE - kolejny, ciekawy sposób na interakcję z komputerem
Dodany: Poniedziałek, 28 października 2013 o godzinie: 21:43:42

[...] dzięki którym możliwa jest zabawa w “rzeczywistości rozszerzonej” (zobacz opisywany u mnie projekt castAR). VERVE to z kolei zupełnie inne rozwiązanie, które ma umożliwić nam interakcję z komputerem [...]

» dodaj komentarz «





» Komentarze dodane przez niezarejestrowanych użytkowników muszą być zatwierdzone przez moderatora


» kategorie wpisów

Co nowego na stronie (wpisów: 43)
Dzikie.NET (wpisów: 16)
Humor (wpisów: 46)
Inne (wpisów: 34)
Kapsle Tymbark (wpisów: 29)
Moje projekty i pomysły (wpisów: 43)
Narzekam na… (wpisów: 16)
Nowości w galerii (wpisów: 12)
Nowości, ciekawostki (wpisów: 595)
O mnie (wpisów: 36)
Wordpress (wpisów: 1)
Zabawki (wpisów: 9)
Zdjęcie bez komentarza (wpisów: 91)
Zdjęcie z komentarzem (wpisów: 23)
Strony w domenie tech-blog.pl wykorzystują pliki cookies w celach statystycznych, analizy oglądalności oraz na potrzeby wyświetlania reklam. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zmień ustawienia wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji na stronie Polityka prywatności i cookies (ciasteczka).

» archiwum wpisów

styczeń 2014 (wpisów: 2)
grudzień 2013 (wpisów: 6)
listopad 2013 (wpisów: 27)
październik 2013 (wpisów: 21)
wrzesień 2013 (wpisów: 27)
sierpień 2013 (wpisów: 8)
lipiec 2013 (wpisów: 8)
czerwiec 2013 (wpisów: 6)
maj 2013 (wpisów: 16)
kwiecień 2013 (wpisów: 17)
marzec 2013 (wpisów: 18)
luty 2013 (wpisów: 22)
styczeń 2013 (wpisów: 19)
grudzień 2012 (wpisów: 20)
listopad 2012 (wpisów: 33)
październik 2012 (wpisów: 25)
wrzesień 2012 (wpisów: 15)
maj 2012 (wpisów: 1)
kwiecień 2012 (wpisów: 1)
marzec 2012 (wpisów: 1)
styczeń 2012 (wpisów: 2)
grudzień 2011 (wpisów: 1)
listopad 2011 (wpisów: 7)
październik 2011 (wpisów: 4)
wrzesień 2011 (wpisów: 1)
sierpień 2011 (wpisów: 3)
lipiec 2011 (wpisów: 2)
czerwiec 2011 (wpisów: 3)
maj 2011 (wpisów: 1)
marzec 2011 (wpisów: 3)
luty 2011 (wpisów: 5)
styczeń 2011 (wpisów: 5)
grudzień 2010 (wpisów: 6)
listopad 2010 (wpisów: 2)
październik 2010 (wpisów: 1)
wrzesień 2010 (wpisów: 4)
sierpień 2010 (wpisów: 2)
lipiec 2010 (wpisów: 4)
kwiecień 2010 (wpisów: 4)
marzec 2010 (wpisów: 12)
luty 2010 (wpisów: 4)
styczeń 2010 (wpisów: 1)
listopad 2009 (wpisów: 1)
październik 2009 (wpisów: 1)
wrzesień 2009 (wpisów: 1)
sierpień 2009 (wpisów: 3)
lipiec 2009 (wpisów: 2)
czerwiec 2009 (wpisów: 6)
kwiecień 2009 (wpisów: 1)
marzec 2009 (wpisów: 25)
luty 2009 (wpisów: 9)
styczeń 2009 (wpisów: 13)
grudzień 2008 (wpisów: 7)
listopad 2008 (wpisów: 11)
październik 2008 (wpisów: 1)
wrzesień 2008 (wpisów: 9)
sierpień 2008 (wpisów: 49)
lipiec 2008 (wpisów: 2)
czerwiec 2008 (wpisów: 39)
maj 2008 (wpisów: 52)
kwiecień 2008 (wpisów: 49)
marzec 2008 (wpisów: 58)
luty 2008 (wpisów: 38)
styczeń 2008 (wpisów: 12)
grudzień 2007 (wpisów: 16)
listopad 2007 (wpisów: 2)
październik 2007 (wpisów: 8)
wrzesień 2007 (wpisów: 16)
sierpień 2007 (wpisów: 7)
lipiec 2007 (wpisów: 3)
czerwiec 2007 (wpisów: 3)
maj 2007 (wpisów: 11)
kwiecień 2007 (wpisów: 11)
marzec 2007 (wpisów: 16)
luty 2007 (wpisów: 9)
styczeń 2007 (wpisów: 13)
grudzień 2006 (wpisów: 5)
listopad 2006 (wpisów: 4)
październik 2006 (wpisów: 13)
wrzesień 2006 (wpisów: 15)
sierpień 2006 (wpisów: 8)
lipiec 2006 (wpisów: 5)
czerwiec 2006 (wpisów: 39)
maj 2006 (wpisów: 38)
All rights reserved Copyright 2006-2012 Piotr Dymacz